About Me

My photo
I just an ordinary girl. I love to listen to songs that remind me of something or someone or songs that fit my life. When hear me sing a song, that show whats on my mind. And, i love to have a lots of new friends. ^_^ Sy cuma gadis biasa.Sy ske dgr lagu yg mengingatkan sy ttg sesuatu @ seseorang @ lagu yg gmbrkan situasi smase sy. Lagi 1, sy SUKA BERJUMPA KAWAN BARU. ^_^

Monday 27 August 2012

Kisah hatiku...

sejujurnya telah lama aku x menulis kat blog aku nie...
memula aku nak ucapkan selamat hari raya Aidilfitri pada yang menyambut...
hari nie aku tergerak hati untuk menulis ttg persoalan dalam fikiranku ini...

aku tertanya-tanya selama ini, benarkah kisah lampau akan mengejar kehidupan kita?
pada mulanya, aku ingatkan ia adalah salah satu metafora kehidupan...
kini aku sedar sebenarnya masa silam mampu mengejar dan membayangi kehidupan kita masa kini....
kenapa kini aku sedar?
sebab aku telah mengalaminya...

waktu awal2 memasuki dunia remaja, aku seperti remaja lain...
melakukan pelbagai kesalahan yang aku x tahu ia adalah salah sebenarnya pada waktu itu...
dan melalui masa aku mempelajari perkara yang aku buat adalahy salah...
perkara yang salah tue sepatutnya tidak dilakukan..,..
tetapi bak kata orang..antara pengajar terbaek adalah pengalaman..
betul kan?

kelakarnya, sewaktu aku meneruskan hidup aku, meninggalkan sejarah-sejarah itu
dalam lipatan ingatan aku...dalam memori aku...
tanpa aku sedar salah satu sejarah itu mula menghantui aku kembali...
tapi mungkin aku telah menjangkakannya...entahlah...
Jadi sekarang aku dah buat keputusan untuk menghadapinya..mungkin lebih kepada terpaksa
sebab jujurnya, klau x dihadapi, sejarah itu akan terus menghantui hidup aku..
Aku xtau apa effect dari keputusan ini but well, i will find it out later right...
Aku mengharapkan kesan darinya adalah positif... hope so.. ^_^

mungkin yang terlalu di page nie terfikir , "kenapalah minah nie nak tulis pasal mende nie? aku x paham"
tapi sebenarnya aku cuma ingin bagitahu...apabila korang menghadapi situasi nie, korang akan terfikir apa yang korang nak buat
sama ada dalam soal persahabatan, percintaan, keluarga, kehidupan, dosa lampau dan lain2x
dari persepsi aku, lebih baik kau hadapinya...walaupun x tau apa effectnye, at least mende tue xkan hantui hidup ko dah
ko mgkin menyesal lpas ko hadapinya, tp at last ko akan terfikir  "hurm...mgkin ini yg terbaek...at least ia x hantui hidup aku dah..dan aku dah tau effect dari perbuatan aku nie..pasnie aku xkan buat dah."
ko mgin gembira n ko akn terfikir " knapalah aku x buat awal2x lagi? xderlah selama nie aku takut, cemas dan risau mengenainya."
tapi keputusan di tgn anda...untuk saya, saya dah dipanggil utk hadapinya jadi nak xnak, saya akan hadapinya.. jadi doakan yang terbaek k... hope i get good result... pray for me.. ^_^

sincerely, Ira92

No comments:

Post a Comment